KÖPVILLKOR

 

Genom att lägga en order på Hairsale.se så godkänner du också de villkor som anges här under. Så läs gärna igenom dom innan du klickar på Köp.

 

PRISER & BETALNING

Alla priser på Hairsale.se anges inklusive moms. I Kassan kan du se det totala belopp som du skall betala och de eventuella avgifter som skall läggas på och de eventuella rabatter som kan komma att dras av. 

 

KLARNA CHECKOUT gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. 

 


 

UDRAG UR KLARNAS INFO:

 

 

Få först. Betala sen. 

 

Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butiken när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.

 

När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 14 dagar från leverans av varorna eller biljetterna/tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.

 

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.  

 

 

Betala endast efter du tagit emot din order

 

Klarna erbuder konsumenter Köparskydd, vilket bland annat innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda varor förens du har mottagit dem, samt att Klarna assisterar dig med problem som relaterar till ditt köp.

 

För mer information och instruktioner vänligen gå till: https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/.

 

 

Kostnader och avgifter

 

Vi tar ut  en fakturaavgift om 0 kr per köp.  Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer en påminnelseavgift om 29,00 kr, och har du handlat för 60 kronor eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. 

 

 

Kreditprövning och personuppgiftsbehandling 

 

När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

 

 


  

LEVERANSVILLKOR

 

LEVERANS

Varor som beställs innan klockan 14:00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag. Om du har lagt en order under en kväll eller helg kommer varorna att packas och skickas till dig under nästkommande vardag. 

I de fall en vara har tagit slut på hyllan, och den måste beställas från leverantören, kan leveranstiden vara några dagar längre, men du kommer då att meddelas via e-post.

Du har som konsument rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening om ni inte godkänner ny leveranstidpunkt. 

 

FRAKT

Följande fraktalternativ finns att välja på:  
  • POSTEN 1-2 dagar: Leverans av ditt paket inom 2 arbetsdagar till en kostnad av 69:-
  • POSTEN 3-7 dagar: Gratis leverans av ditt paket inom 7 dagar.
  • Hämta på Saxokam: Hämta fraktfritt på vår salong Saxokam i Gallerian in: Sundsvall

 

AVISERING 

Du kommer att få en avisering från Postnord / Ombudet när ditt efterlängtade paket finns att hämta, och var det finns. Aviseringen sker till din e-mail-adress och/eller via SMS till den adress och mobilnummer som du uppgav vid orderläggningen. Om du missar att hämta ut ditt paket så får du även en påminnelse. Så om du lämnat rätt uppgifter till oss, så är risken att du missar en avisering minimal.

 

 

OUTLÖST PAKET

För outlösta paket debiteras 150 kr.

 

En beställd vara måste ALLTID hämtas ut från Ombudet innan den kan returneras till oss, oavsett anledningen till returen. Om du bara låter paketet att ligga kvar hos ombudet tills dom till slut returnerar det till oss på Hairsale, så kommer du att debiteras en avgift på 150 kr för det arbetet.

 

Vid skador på kartongen vid leveransen anmäl detta omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket. 

 

ÅNGERRÄTT / REKLAMATION

 

För återköp eller byten kontakta oss först via e-post, info@hairsale.se 

 

  

 

RETURER

 
För återköp eller byten kontakta oss först via e-post, info@hairsale.se 
 
 

 

FÖRE RETUR

Kontakta alltid vår kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara. 
Glöm inte att ange ordernummer vid kontakt.

 

 

 

VID RETUR

Hos oss på Hairsale.se har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, det vill säga oskadad i obruten förpackning. Du som kund står för returfrakten.

 

Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. 

 

 

ÅTERBETALNING

Vi återbetalar era pengar inom 3-5 arbetsdagar om ni som konsument häver köpet.

Vid eventuell tvist följer Hairsale ARNs rekommendationer.

 

 

GARANTI & REKLAMATIONSRÄTT

Hairsale.se säljer alla el-produkter med ett (1) års garanti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i/på produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av en godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader.

Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.

Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten. 

 

 

NYHETSBREV

Du kan på olika sätt aktivt anmäla dig som prenumerant på vårt omtyckta nyhetsbrev och därmed få ta del av olika typer av information relaterad till vår verksamhet - mode & skönhet. När du anmält dig som prenumerant så har du gett oss ditt samtycke att motta detta nyhetsbrev.

 

När du registrerar dig som kund hos oss på Hairsale.se, och genomför ett köp, så ger du samtidigt ditt samtycke till att bli en mottagare av vårt nyhetsbrev. Det är vårt sätt att kunna informera dig om alla spännande nyheter i vår bransch, om hur du skall ta hand om ditt yttre och inre och få ta del av alla de nya trenderna inom modebranschen.

 

Du kan alltid, vid varje tillfälle som du mottar ett nyhetsbrev från Hairsale, avregistrera dig som mottagare av våra nyheter, kampanjer och olika erbjudanden, och ditt e-mailadress kommer då att omgående raderas från vårt kundregister för nyhetsbrev.

 

Men även här gäller att du alltid kan vara trygg i att Hairsale aldrig har, och aldrig kommer att överlämna dina personuppgifter till någon tredje part som inte är i direkt samarbete med Hairsale.se.

 

 

KONTAKTINFORMATION

 

HAIRSALE.SE ägs och drivs av LOOP I SUNDSVALL AB (org nr 556673-5030)

 

Loop driver också en frisersalong - SAXOKAM - sedan 2005, med en hår & hudvårdsshop samt en mode & livsstilsbutik. Allt beläget i citygallerian IN: mitt i Sundsvalls Stenstad.

 

 

 

HAIRSALE
Östermovägen 33
854 62 Sundsvall

 

TEL: 060 - 12 52 00